Náš areál je situován na předměstí Zadaru v místě zvaném Poslovna
zona Loniči. Od moře je
vzdálen vzdušnou čarou jen několik stovek metrů a centrum Zadaru jen několik kilometrů.
Společnost Universal Service má k dispozici moderní železobetonovou halu o celkové ploše
1000m² obklopenou asfaltovou plochou o ploše 3000m².
Číst
dále »
Toto umístění dává možnost poskytovat
všechny nabízené služby.
Lodě skladujeme v hale nebo na ploše pod širým nebem a pod kontrolou zabezpečovacího
systém. Vaše loď tak netrpí přepravou po tisíce kilometrů napříč Evropou. A pokud v České
republice neuložíte svoji loď do temperované haly, bude v zimním období strádat mrazem.
V neposlední řadě jsou v hale celoročně přítomní pracovníci společnosti. Pouze v období konce
roku, je většina českých pracovníků na dovolené České republice, takže hala je pod denním
dohledem partnerské společnosti Nautic d.o.o.
Společnost Universal Servis, včetně pracovníků, je pojištěna u společnosti Croatia Osiguranje.
Toto vše vám dává záruku, že vaše loď, i když ji nemáte na očích, je v bezpečí a je o ni
kvalifikovaně postaráno
Servis
Činnost, bez které se žádný stroj, zejména loď neobejde. To má
hned několik důvodů a tím
nejpodstatnějším je moře. Moře jak známo je slané a sůl, je sice nad zlato, v tomto případě však
ne tak docela. I s autem jezdíme v zimě ve slaném prostředí, jen je tu podstatný rozdíl.
Číst
dále »
Moře je
živé a všechno co je do něj ponořeno začne obrůstat řadou organismů a tomu je třeba zabránit
vhodným ošetřováním trupu i motoru, tedy správným servisem. Základem je důkladně zbavit loď
soli a to jak zvenku, v tomto případě za použití vysokotlakého ostřiku sladkou vodou, tak i chlazení
motorů zevnitř. Připojením chlazení motoru na sladkou jsou vyplaveny usazeniny, které způsobují
degradaci materiálu a snižují životnost vašeho motoru.
Další a podstatnou částí servisu je natření všech částí lodi pod čarou ponoru vhodným nátěrem
zabraňujícím přichycení organismů. V místech, kde již byl nátěr (antifouling) vytvořen, provádíme
pečlivou obnovu (před každou sezonou).
V neposlední řadě je nutné ošetřit, či zkontrolovat
elektroinstalaci a zejména baterie, které během zimního stání musí být několikrát dobíjeny. Motor
by měl být, kromě již zmíněného zbavení soli (po sezoně) zakonzervován a zároveň by mělo dojít
k výměně olejů (motorový a převodový), o jeho diagnostice snad ani nemluvě. Dále je třeba ošetřit
systém s vodou, či systémy odpadů.
Účelem tohoto článku není vyjmenovat vše, co je na vaší lodi po sezóně třeba udělat. Smyslem je
konstatovat, že loď je stroj a má vám přinášet potěšení z nádherných chvil na moři. Proto je
nutnost věnovat ji náležitou odbornou péči.
Přeprava
Transport lodí je nutné rozdělit na dvě kategorie (v souladu s
evropskými podmínkami o provozu na
pozemních komunikacích). První kategorií jsou lodě do celkové váhy 3,5 tuny a druhou skupinou
jsou lodě, které mají váhu nad 3,5 tuny. Těžší lodě jsou samozřejmě větší a tak se mohou dostat
do režimu přepravy nadměrného nákladu.
Číst
dále »
Společnost Universal Service splňuje všechny náležitosti pro
přepravu nákladu do 3,5 tun a tak je
schopna na požadavek zákazníka převést loď z České republiky do Chorvatska a zpět. Dále loď
dopraví na libovolné místo na Chorvatském pobřeží, či z libovolného místa vašeho pobytu vrátí loď
zpět do haly. Nejčastěji provádíme převoz z haly na nejbližší místo spuštění na vodu nebo z místa
vytažení zpět do haly.
Spuštění na vodu či vytažení z vody lze u lodí do 3,5 tun provádět dvěma způsoby. Zajetí s vlekem
na vhodném místě přímo do vody, tímto způsobem lze provést i vytažení z vody. Taková místa
jsou k dispozici dvě ve vzdálenosti několika kilometrů od haly a jsou zpoplatněna.
Druhým způsobem je použití jeřábu, jednoho z našich smluvních partnerů. Tato služba je dražší,
má však nespornou výhodu, manipulace je k plavidlu mnohem šetrnější, zejména k lodím na horní
hranici váhového limitu. O máčení lodního vleku v agresivní slané vodě, který vyžaduje okamžitý
servis, nemluvě.
V druhém případě vlek stojí na suchu a loď je z něj zvednuta, nebo
vrácena zpět.
Pro lodě nad limit 3,5 tun platí to samé, vyjma toho, že samotný převoz provede náš smluvní
partner. Součástí spolupráce jsou všechna potřebná povolení včetně pojištění, odpovídající těžká
technika a dokumenty, že na spuštění/vytažení je bezpodmínečně nutný jeřáb.